Att förstå kundens behov

När jag började min karriär som säljare av telefonväxlar på Office Management, fick jag lära mig tidigt att det inte räcker med att bara kunna presentera fördelarna med våra telefonväxlar. Jag behövde också kunna hantera kundens invändningar på ett professionellt sätt för att kunna avsluta affären. Det var en utmaning för mig i början och … Read more

Hur ser Kundens beslutsprocess ut?

Det är en God Säljvana att alltid fråga kunden om deras beslutsprocess innan du skriver en offert. Mitt första jobb som säljare var på Office Management där jag sålde telefonväxlar . Varje gång jag berättade om mina kundbesök där jag gjort en behovsanalys så frågade min chef, som var väldigt luttrad, alltid samma tre frågor. … Read more

Så bemöter du kunders invändningar

Lär dig bemöta kunders invändningar effektivt med FörsäljningsAkademien. Utforska strategier för att bygga förtroende, förstå kundens perspektiv och hantera vanliga invändningar som priset och tekniska lösningar. Stärk dina säljfärdigheter och bygg långvariga kundrelationer.

En God Säljvana är att ha färdiga svar till kunders invändningar.

Utforska effektiva säljstrategier med Rodolfo Campos på FörsäljningsAkademien. Lär dig konsten att bemöta kunders invändningar och bygga långsiktiga, förtroendefulla kundrelationer. Ta del av insikter från ‘The Art of War’ och utveckla dina färdigheter för att övervinna alla försäljningsutmaningar.”

SPIN-Metoden: Behovsanalys för Effektiv Personlig Försäljning och Optimal Kundkommunikation

SPIN-metoden har utvecklas och framgångsrikt använts sedan Neil Rackham publicerade sin banbrytande bok “Personlig Försäljning” 1987. Denna bok, nu en klassiker inom försäljningslitteraturen, följdes av en annan betydande bok, “Kundstrategier”, som går djupare in i kundens köpresa och de strategier som bäst uppfyller kundens behov. SPIN-metodens Ursprung och Forskning Rackham, en framstående forskare inom kommunikation, … Read more