Artikelmall
Visste du att kunden bara köper fördelar? Det var en viktig lärdom jag fick under min säljarkarriär. Lär dig hur du kan hantera kundens invändningar och övertyga dem om produkten eller tjänstens fördelar.
Visste du att kunden bara köper fördelar? Det var en viktig lärdom jag fick under min säljarkarriär. Lär dig hur du kan hantera kundens invändningar och övertyga dem om produkten eller tjänstens fördelar.
När jag började min karriär som säljare av telefonväxlar på Office Management, fick jag lära mig tidigt att det inte räcker med att bara kunna presentera fördelarna med våra telefonväxlar. Jag behövde också kunna hantera kundens invändningar på ett professionellt sätt för att kunna avsluta affären. Det var en utmaning för mig i början och … Read more
Lär dig att ställa rätt frågor och förstå kundens unika behov genom SPIN-modellen. Förbättra din försäljningsstrategi och skapa mer precisa och framgångsrika offerter genom att djupdyka i kundens situation, problem, inverkan och nytta. Bli en värdefull rådgivare och partner för dina kunder genom att bemästra behovsanalysen.
Det är en God Säljvana att alltid fråga kunden om deras beslutsprocess innan du skriver en offert. Mitt första jobb som säljare var på Office Management där jag sålde telefonväxlar . Varje gång jag berättade om mina kundbesök där jag gjort en behovsanalys så frågade min chef, som var väldigt luttrad, alltid samma tre frågor. … Read more
Lär dig bemöta kunders invändningar effektivt med FörsäljningsAkademien. Utforska strategier för att bygga förtroende, förstå kundens perspektiv och hantera vanliga invändningar som priset och tekniska lösningar. Stärk dina säljfärdigheter och bygg långvariga kundrelationer.
Utforska effektiva säljstrategier med Rodolfo Campos på FörsäljningsAkademien. Lär dig konsten att bemöta kunders invändningar och bygga långsiktiga, förtroendefulla kundrelationer. Ta del av insikter från ‘The Art of War’ och utveckla dina färdigheter för att övervinna alla försäljningsutmaningar.”
SPIN-metoden har utvecklas och framgångsrikt använts sedan Neil Rackham publicerade sin banbrytande bok “Personlig Försäljning” 1987. Denna bok, nu en klassiker inom försäljningslitteraturen, följdes av en annan betydande bok, “Kundstrategier”, som går djupare in i kundens köpresa och de strategier som bäst uppfyller kundens behov. SPIN-metodens Ursprung och Forskning Rackham, en framstående forskare inom kommunikation, … Read more
Lär dig att hantera de vanligaste motargumenten inom sälj och förstå hur du kan svara på dem på ett trovärdigt sätt. Läs mer på vår hemsida.