Artikelmall
Visste du att kunden bara köper fördelar? Det var en viktig lärdom jag fick under min säljarkarriär. Lär dig hur du kan hantera kundens invändningar och övertyga dem om produkten eller tjänstens fördelar.
Visste du att kunden bara köper fördelar? Det var en viktig lärdom jag fick under min säljarkarriär. Lär dig hur du kan hantera kundens invändningar och övertyga dem om produkten eller tjänstens fördelar.
När jag började min karriär som säljare av telefonväxlar på Office Management, fick jag lära mig tidigt att det inte räcker med att bara kunna presentera fördelarna med våra telefonväxlar. Jag behövde också kunna hantera kundens invändningar på ett professionellt sätt för att kunna avsluta affären. Det var en utmaning för mig i början och … Read more
Hur du övervinner mentala hinder och använda effektiva taktiker för att framgångsrikt engagera nya potentiella kunder. Förstå vikten av att regelbundet kontakta nya kundkontakter och hur detta kan öppna dörrar till nya affärsmöjligheter. Förbättra din försäljningsförmåga och öka din framgång genom att bli skicklig på att ringa kalla samtal.
Lär dig att ställa rätt frågor som kan diskvalificera konkurrenter som förstå dina egna och konkurrenternas erbjudanden på djupet. Använd SWOT-analys för att identifiera dina unika försäljningspunkter (USP) och skapa en starkare position i marknaden. Förbättra din försäljningsframgång genom att bli expert på både dina och dina konkurrenters styrkor och svagheter.
Lär dig att ställa rätt frågor och förstå kundens unika behov genom SPIN-modellen. Förbättra din försäljningsstrategi och skapa mer precisa och framgångsrika offerter genom att djupdyka i kundens situation, problem, inverkan och nytta. Bli en värdefull rådgivare och partner för dina kunder genom att bemästra behovsanalysen.
Det är en God Säljvana att alltid fråga kunden om deras beslutsprocess innan du skriver en offert. Mitt första jobb som säljare var på Office Management där jag sålde telefonväxlar . Varje gång jag berättade om mina kundbesök där jag gjort en behovsanalys så frågade min chef, som var väldigt luttrad, alltid samma tre frågor. … Read more
Lär dig bemöta kunders invändningar effektivt med FörsäljningsAkademien. Utforska strategier för att bygga förtroende, förstå kundens perspektiv och hantera vanliga invändningar som priset och tekniska lösningar. Stärk dina säljfärdigheter och bygg långvariga kundrelationer.
Utforska effektiva säljstrategier med Rodolfo Campos på FörsäljningsAkademien. Lär dig konsten att bemöta kunders invändningar och bygga långsiktiga, förtroendefulla kundrelationer. Ta del av insikter från ‘The Art of War’ och utveckla dina färdigheter för att övervinna alla försäljningsutmaningar.”
Utforska de sex faserna i försäljningsprocessen och lär dig hur du kan förbättra dina försäljningstekniker, förstå din produkt och marknad, och skapa långsiktiga kundrelationer. Få praktiska tips och råd för att effektivt använda teknologi som CRM-system i din försäljningsstrategi.
Förstå Ditt Värde Som Säljare: En Guide till Feedback Oavsett om du är du ny eller veteran inom försäljning så vill du förstå hur du uppfattas av dina kunder? Nedan gå jag igenom varför och hur du ska be om feedback av dina kunder. Varför Feedback är Viktigt? Feedback från dina kunder är viktig efter … Read more